The Division
Bejegyezte:
Parzival_T
dátum:
12:53
E havi első hírem nem más, mint a Ubisoft fejlesztőinek
az ÚJ GENERÁCIÓS KONZOLOKRA készült újdonsága a The Division megjelenése. Mikor megláttam
a videót róla a Youtube-on eléggé leesett az állam. Első reakcióm az volt, hogy
„HÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ BA** MEG” , mert a játék dinamikája és
felépítése egyszerűen fantasztikus, magával ragadó és csodálatos, bár pár dolog nem volt egyértelmű számomra, de mára már majdnem minden érthető és
világos.
A The Division egy Online Open-world RPG játék, vagyis arra
mész, amerre szeretnél, nincsenek láthatatlan falak és értelmetlen útlezárások. Közben más játékosokkal is találkozhatsz, beszélgethetsz és írthatod az ellent. A sikeresen túlélt ütközetek után tapasztalati pontokat kapsz és azokat osztod el
különböző képességek között.
A történet már-már unalmas, de szerintem nem kell több egy online játékhoz, mert a Metin2 se büszkélkedik hatalmas sztorival. Szóval itt
arról van szó, hogy egy pusztító járvány szabadult el New York-ban, káosz lett
úrrá az embereken és nekiálltak fosztogatni,
így az alap ellátások teljesen leálltak. A játék kezdetén mi egy Division nevű szervezet
ügynökeiként harcolunk a legmodernebb technikákkal
felvértezve.
Na ezután nekem egy kicsit zavaros volt a dolog, hogy „OKÉ Open-world, de most akkor az egész világot bejárhatom és random generálja a
pályát, mint a Minecraftban vagy nem?” Sajnos erre a mai napig nem tudom a
választ, viszont az fontosabb, hogy kik ellen kell harcolunk.
Sokat gondolkodtam már azon, a videó megnézése után is, hogy most
akkor kik is a mi ellenfeleink, mert a trailerből nem derül ki, ezért utánanéztem a hivatalos honlapon (link itt). Itt ahogy olvastam az derült ki, hogy kiválasztható, hogy hova is akarok tartozni, mint a Metin2-ben. Ugyanis vannak, akik megakarják találni a járvány ellenszerét és
ezért harcolnak, mások pedig hasznot akarnak húzni a fejetlenségből és ezért
küzdenek. Emiatt örök harci konfliktus van a két csoport között.
A játék érdekessége még, hogy okostelefonon és tableten is
lehet játszani, de ilyenkor speckó karakterek közül választhatunk. A harcmezőt felülnézetből látjuk és így támadhatjuk az ellenfelet vagy a
társainknak segíthetünk úgy, hogy megjelöljük a fedezék mögött rejtőző
célpontot, közben bajtársaink képességeiket növeljük.
Ez azért tetszik nekem annyira, mert itt nem csak az van, hogy képesek vagyunk eléggé kellemetlen helyzetbe
hozni az ellenfeleket az általunk irányított eszközzel, hanem csapattársainknak is tudunk extra segítséget nyújtani főleg, ha nagy szarban vannak.
Az Online Open-world RPG-kben megszokott kereskedés is jelen
van, hogy ha már valamiből a kelleténél több van,akkor el tudd passzolni
valakinek, akinek éppen szüksége van rá, bár remélem itt nem úgy oldották meg,
hogy ’’BOLTTÁ ALAKULSZ’’, mint más online játékban (nem akarok ujjal mutogatni
ismét a Metin2-re, de megteszem).
Technikailag a The Division szerintem kifogásolhatatlan.
Vizuális megjelenése láthatóan indokolja, hogy CSAK ÚJ GENERÁCIÓS KONZOLON lesz elérhető a játék, mert szemmel láthatóan kell alá a
vas és nem garantált, hogy a kívánt hatás eléréséhez az átlag PC megfelelő
lenne, míg a konzolba minden bele vannak integrálva, amire csak szüksége lehet a
játéknak és gondolom a fejlesztőknek nem kell vacakolni az optimalizálásokkal
és gépigényekkel, mint a Pc-nél.
A város tényleg úgy
néz ki, mint ahogy egy őrült túlélésért folyó harcnál megszokhattuk. Minden
feldúlva és csak a bátrabbak kószálnak az utcákon. Gyűjthetünk ételt, italt,
medic kit-et, fegyvereket ( a készítők állítása szerint körülbelül ezer típus
közül lehet választani, bár szerintem ez fajta akarna lenni) és a "művészlelkűeknek" üzenem, hogy lehet benne fegyvereket készíteni. Kíváncsi lennék
arra, hogy miket is lehet kreálni.
A játék kezelőfelülete egyáltalán nem zavaró módon van a
játékos arcába tolva, hanem egyszerűen, letisztultan, csak a lényeget mutatva
és ami szerintem a legfontosabb, hogy egyáltalán nem vesz el a játéktérből,
hanem része annak. A térkép pedig annyira elnyerte a tetszésemet, hogy ha
szavazni lehetne rá, akkor én tuti, hogy erre adnám a voksom. Talán minden idők
eddigi legjobb map-je van a játékban.
Minden vizuális csodát, amit a játék nyújt a Snowdrop
motornak köszönhetünk. Ez a motor felelős azért, hogy ha kilövik a kocsi
kerekét - akkor leereszt és megsüllyed az autó azon oldala - a fa táblán
keresztül hatoló golyókért, az ablakokon keresztülszáguldó lövedékekért és még
sorolhatnám napestig, hogy miért, de felesleges, mert az a lényeg, hogy a játék
kinézetileg nagyon ott van a toppon. Remélem játékélményileg is ott lesz, bár
fáj a szívem, hogy ennek a dolognak én nem lehetek aktív részese, de egyszer
majd csak lehetőségem lesz megtapasztalni milyen is ez a játék.
Forrás:
http://cdn2.gamesector.net/wp-content/uploads/2013/08/Tom-Clancys-The-Division-03.jpg
http://media.edge-online.com/wp-content/uploads/edgeonline/2013/06/TheDivision.jpg
Forrás:
http://cdn2.gamesector.net/wp-content/uploads/2013/08/Tom-Clancys-The-Division-03.jpg
http://media.edge-online.com/wp-content/uploads/edgeonline/2013/06/TheDivision.jpg
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése