The Division

E havi első hírem nem más, mint a Ubisoft fejlesztőinek az ÚJ GENERÁCIÓS KONZOLOKRA készült újdonsága a The Division megjelenése. Mikor megláttam a videót róla a Youtube-on eléggé leesett az állam. Első reakcióm az volt, hogy „HÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ BA** MEG” , mert a játék dinamikája és felépítése egyszerűen fantasztikus, magával ragadó és csodálatos, bár pár dolog nem volt egyértelmű számomra, de mára már majdnem minden érthető és világos.
A The Division egy Online Open-world RPG játék, vagyis arra mész, amerre szeretnél, nincsenek láthatatlan falak és értelmetlen útlezárások. Közben más játékosokkal is találkozhatsz, beszélgethetsz és írthatod az ellent. A sikeresen túlélt ütközetek után tapasztalati pontokat kapsz és azokat osztod el különböző képességek között.




A történet már-már unalmas, de szerintem nem kell több egy online játékhoz, mert a Metin2 se büszkélkedik hatalmas sztorival. Szóval itt arról van szó, hogy egy pusztító járvány szabadult el New York-ban, káosz lett úrrá az embereken és nekiálltak fosztogatni,  így az alap ellátások teljesen leálltak. A játék kezdetén mi egy Division nevű szervezet ügynökeiként harcolunk a legmodernebb technikákkal felvértezve.

Na ezután nekem egy kicsit zavaros volt a dolog, hogy „OKÉ Open-world, de most akkor az egész világot bejárhatom és random generálja a pályát, mint a Minecraftban vagy nem?” Sajnos erre a mai napig nem tudom a választ, viszont az fontosabb, hogy kik ellen kell harcolunk.
Sokat gondolkodtam már azon, a videó megnézése után is, hogy most akkor kik is a mi ellenfeleink, mert a trailerből nem derül ki, ezért utánanéztem a hivatalos honlapon (link itt). Itt ahogy olvastam az derült ki, hogy kiválasztható, hogy hova is akarok tartozni, mint a Metin2-ben. Ugyanis vannak, akik megakarják találni a járvány ellenszerét és ezért harcolnak, mások pedig hasznot akarnak húzni a fejetlenségből és ezért küzdenek. Emiatt örök harci konfliktus van a két csoport között.

A játék érdekessége még, hogy okostelefonon és tableten is lehet játszani, de ilyenkor speckó karakterek közül választhatunk. A harcmezőt felülnézetből látjuk és így támadhatjuk az ellenfelet vagy a társainknak segíthetünk úgy, hogy megjelöljük a fedezék mögött rejtőző célpontot, közben bajtársaink képességeiket növeljük. Ez azért tetszik nekem annyira, mert itt nem csak az van, hogy képesek vagyunk eléggé kellemetlen helyzetbe hozni az ellenfeleket az általunk irányított eszközzel, hanem csapattársainknak is tudunk extra segítséget nyújtani főleg, ha nagy szarban vannak.



Az Online Open-world RPG-kben megszokott kereskedés is jelen van, hogy ha már valamiből a kelleténél több van,akkor el tudd passzolni valakinek, akinek éppen szüksége van rá, bár remélem itt nem úgy oldották meg, hogy ’’BOLTTÁ ALAKULSZ’’, mint más online játékban (nem akarok ujjal mutogatni ismét a Metin2-re, de megteszem).

Technikailag a The Division szerintem kifogásolhatatlan.
Vizuális megjelenése láthatóan indokolja, hogy CSAK ÚJ GENERÁCIÓS KONZOLON lesz elérhető a játék, mert szemmel láthatóan kell alá a vas és nem garantált, hogy a kívánt hatás eléréséhez az átlag PC megfelelő lenne, míg a konzolba minden bele vannak integrálva, amire csak szüksége lehet a játéknak és gondolom a fejlesztőknek nem kell vacakolni az optimalizálásokkal és gépigényekkel, mint a Pc-nél.

A város tényleg úgy néz ki, mint ahogy egy őrült túlélésért folyó harcnál megszokhattuk. Minden feldúlva és csak a bátrabbak kószálnak az utcákon. Gyűjthetünk ételt, italt, medic kit-et, fegyvereket ( a készítők állítása szerint körülbelül ezer típus közül lehet választani, bár szerintem ez fajta akarna lenni) és a "művészlelkűeknek" üzenem, hogy lehet benne fegyvereket készíteni. Kíváncsi lennék arra, hogy miket is lehet kreálni.

A játék kezelőfelülete egyáltalán nem zavaró módon van a játékos arcába tolva, hanem egyszerűen, letisztultan, csak a lényeget mutatva és ami szerintem a legfontosabb, hogy egyáltalán nem vesz el a játéktérből, hanem része annak. A térkép pedig annyira elnyerte a tetszésemet, hogy ha szavazni lehetne rá, akkor én tuti, hogy erre adnám a voksom. Talán minden idők eddigi legjobb map-je van a játékban.




Minden vizuális csodát, amit a játék nyújt a Snowdrop motornak köszönhetünk. Ez a motor felelős azért, hogy ha kilövik a kocsi kerekét - akkor leereszt és megsüllyed az autó azon oldala - a fa táblán keresztül hatoló golyókért, az ablakokon keresztülszáguldó lövedékekért és még sorolhatnám napestig, hogy miért, de felesleges, mert az a lényeg, hogy a játék kinézetileg nagyon ott van a toppon. Remélem játékélményileg is ott lesz, bár fáj a szívem, hogy ennek a dolognak én nem lehetek aktív részese, de egyszer majd csak lehetőségem lesz megtapasztalni milyen is ez a játék.



Forrás
http://cdn2.gamesector.net/wp-content/uploads/2013/08/Tom-Clancys-The-Division-03.jpg
http://media.edge-online.com/wp-content/uploads/edgeonline/2013/06/TheDivision.jpg

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók