Steam Machine


Mi is az a Steam Machine?
PC vagy KONZOL?
Az igazat megvallva mind a kettő, mert ezek a szerkezetek (ugyanis 15 db jelenik meg belőle ez év második felétől) KONZOL bőrbe bújt PC-k. Ezt azért mondom, mert ezek high-tech PC-k, amit TV-n és Monitoron is lehet használni. Igaz egy kicsit merésznek hangzik ez, de koránt sem az, sőt olyannyira nem az, hogy meg is alkották ezeket a gépeket. Mint mondtam szám szerint 15 darab eszközt készítettek, amiket a CES 2013-on lehetett először megcsodálni. Nézzünk egy kicsit utána a gépeknek és a megalkotásukhoz vezető gondolatoknak.

A Valve célja az volt, hogy a konzolok világát - amit jelenleg három cég ural: Microsoft, Sony, Nintendo - megtörje és létrehozzon egy teljesen átértelmezett  és átértelmezhető konzolt. Ezek az eszközök a Steam Machine nevet kapták, de darabonként saját megnevezésük is van.

Sok hírt és információt lehet olvasni mindenfelé ezekről az eszközökről, amiket megpróbálok összefoglalni a teljesség igénye nélkül.

Akkor lássuk a medvét!


A Steam OS

A Steam Machine gépek szoftveres alapját a saját fejlesztésű Steam OS képzi, ami teljesen Linux alapú.

Linux gyorstalpaló

A 90-es években Linus Benedict Torvalds megalkotta az Unix operációs rendszert alapul vevő Linux  nyílt forráskódú operációs rendszert. Ez azt jelenti, hogy minden egyes felhasználó saját szája íze szerint tudja alakítani, ezért van, hogy ahány felhasználó, annyi féle Linux verzió lehet.


A Valve nagyon is jól tudta ezt és Linux alapon megalkották a saját operációs rendszerüket a Steam OS-t. Bár egyelőre még csak béta üzemmódban van, de elméletileg hamarosan érkezik és a Steam szerint a játékfejlesztők és használók körében fog főleg tarolni, ha sokan veszik majd a Steam Machine-t, mert a gépek mindegyikén alapból ez az operációs rendszer fog futni.
Bár híresztelések arról is szóltak, hogy két OP rendszerrel fognak futni a gépek (Steam OS-szel és Windows OS-szel), de a Valve kijelentette, hogy a szerkezetek csak a Steam OS-szel fognak piacra kerülni, elvégre az volt a céljuk, hogy a Microsoftot kibillentsék monopol helyzetéből. Ennek ellenére nincs megtiltva, hogy ha nem tetszik a Steam OS, akkor nem lehet más OS-t futtatni rajta, vagyis, aki Windows-t akar, annak lehetősége lesz azt használni. 
Tehát a Steam Machine-ek operációs rendszer terén szabadon alakíthatóak, nincsenek gyártói megkötések.

Szeretném még megjegyezni, hogy nem csak klasszisokkal gyorsabbnak ígérik, mint a Windows, de még stabilabbnak is. Bár ez nem meglepő, mert a Linux köztudottan stabilabb, mint konkurense.
Ezen felül biztos vagyok benne, hogy minden szempontból igyekeznek a játékosok kedvére tenni, próbálnak felhasználóbarát felületet kialakítani, ami nehéz feladat, de kíváncsian várom, a próbálkozás eredményét.

A Steam Machine 

Ezeket a gépeket hibásan "Steam Box"-oknak is nevezik. Ezt se a gyártók, se a Valve nem szeretné, hiszen az ő Steam Machine-ük nem konzol, hanem nappaliba szánt PC. Ezért nem örülnének, ha ez a név rajta maradna alkotásaikon.

A gépeken évekig dolgoztak cégek, fejlesztők és mindezt a munkát a Valve irányította. Elsődleges cél az volt, hogy minden felhasználói elvárást ki tudjanak elégíteni, és a legolcsóbb "gagyi" gép ne legyen drágább az Xbox One-nál vagy a Ps4-nél.

A Steam Machine gépekkel kapcsolatban sok érdekesség van.


Először is:Ezekből a szerkezetekből 15 darab van, amelyek
                 teljesen eltérnek egymástól mind megjelenésben, mind
                 tudásban és természetesen árban is.












Nagyobb méretért kattints a képre.
Szemmel láthatóak a gépek közötti különbségek, bár két delikvens hiányzik. Az egyik a Spark, a másik pedig a Piston. 

Másodszor: Lesznek olyan eszközök, amelyek vízhűtéssel fognak
                   működni.Ilyen például a Digital Storm - Bolt II nevű
                   gépe.

Harmadszor: A gépek majd mindegyike teljesen, gond nélkül
                     fejleszthető lesz, bár a processzort nem tudom, hogy
                     hogyan oldják meg, de ez legyen majd meglepetés.
                     Mindenesetre az ígéretek szerint fejleszthetőek
                     lesznek, bár a komolyabb darabokhoz biztos, hogy 3-4
                     évig nem nagyon kell piszkálni, annyira erős lesz a
                     belső tartalom.

Ezeken kívül a legfontosabb, hogy minden készülék az árához képest próbálja a maximumot hozni persze vannak kivételek, de erről majd később úgyis lesz szó.

Egy kis bemutató a gépekről a legfőbb rendelkezésre álló adatok alapján:



Név: Piston       CPU: AMD Trinity 3,5 GHz       RAM: 8 GB DDR3       VGA: Radeon 7000-es széria       SSD: 128 GB
Ár: 1000 $ ( 225.000 Ft körül Amerikában)       Megjelenés: 2014 November 29-e



Név: Zotac       CPU: A legujjabb Intel Core       RAM: NA.       VGA: Legújabb GeForce GTX       HDD: NA.      
Ár: 600 $ ( 135.000 Ft körülbelül)       Megjelenés: 2014 második fele



Név: Spark       CPU: AMD A8-5557M quad core 2,1 GHz       RAM: 16 BG DDR3       VGA: Radeon R9 M275X 2 GB GDDR5
SSD: 256 GB       Ár: NA.       Megjelenés: 2014 első negyedév



Név: Scan       CPU: Intel Core i3 4000M  2,4 GHz      RAM: 8GB DDR3      VGA: Nvidia GeForce GTX 765M      HDD: 500 GB
Ár: 1100 $ ( 247.500 Ft körül)       Megjelenés: 2014 második felében



Név: Next Spa       CPU: Intel Core i5       RAM: 8 GB DDR3       VGA: Nvidia GTX 760       HDD: 1 TB
Ár: NA.       Megjelenés: 2014



Név: Brix Pro       CPU: Intel Core i7-4770R       RAM: 8 GB DDR3       VGA: Intel Iris Pro 5200       HDD:  1 TB
Ára: NA.       Megjelenés: 2014



Név: Chronos       CPU: Intel Core i7 4770K  (3,9 - 4,6 GHz)       RAM: 32 GB DDR3-nál több
VGA: 2x 6 GB Nvidia GeForce GTX Titan's       HDD: 14 TB-nál is több       Ár: NA.        Megjelenés: 2014




Név: Webhallen       CPU: Intel Core i7 4771       RAM: 16 GB DDR3       VGA: Nvidia GTX 780       SSHD: 1 TB
Ár: 1500 $ ( 337.500 Ft körül)       Megjelenés: 2014



Név: Materiel.Net       CPU: Intel Core i5 4440       RAM: 8 GB DDR3       VGA: MSI GeForce GTX 760 OC
HDD + SSHD: 8 GB + 1 TB       Ár: 1100 $ ( 247.500 Ft körül )       Megjelenés: 2014




Név: Alternate       CPU: Intel Core i5 4570       RAM: 16 GB       VGA: Nvidia GTX 760 a Gigabyt-tól       SSHD: 1 TB
Ár: 1340 $ ( 301.500 Ft körül)       Megjelenés: 2014



Név: iBuyPower       CPU: AMD vagy Intel processzorral kérhető       RAM: 8 GB DDR3
 VGA: AMD Radeon R7 250 vagy 260X       HDD: 500 GB     Ár: 500 $ és fölötte ( 112.500 Ft és fölötte)      Megjelenés: 2014



Név: CyberPowerPC       CPU: Ez a konstrukció kétféle procival fog kijönni az egyik az Intel Core i3 4330 a másik pedig AMD A6 6400K       RAM: 8 GB DDR3       VGA: Az Inteles konfiguráció Nvidia GeForce GTX 760-al, míg az AMD-s egy AMD Radeon R9 270-esel lesz szerelve.      HDD: 500 GB     Ár: 500 - 700 $ ( 113.250 - 157.500 Ft körül)
Megjelenés: 2014 első fele




Név: Alienware       CPU: NA.       RAM: NA.       VGA: NA.       HDD: NA.        Ár: 400 - 500 $ ( 90000 - 112.500 Ft körül )       Megjelenés: 2014 Szeptember




Név: Bolt II       CPU: Intel Core i7 4770K       RAM: 16 GB DDR3       VGA: Nvidia GeForce GTX 780 Titanium
HDD + SSD: 1 TB + 120 GB       Ár: 2584 $ ( 581.400 Ft körül )       Megjelenés: 2014
Érdekesség, hogy a processzor hűtését vízhűtéssel oldották meg.




Név: Tiki       CPU: A vevők igényeinek megfelelő       RAM: 8 - 16 GB       VGA: Nvidia GeForce GTX Titán
HDD: 6 TB-nál is több       Ár: 1800 $ - 6000 $ fölött ( 405.000 - 1350.000 Ft fölött )       Megjelenés: 2014



Az árakról  nagy vonalakban.

Kezdem elsőnek is az Xbox One-nal az összehasonlítást.
Főbb alkotók: 8 magos AMD Jaguár processzor 1.75 GHZ órajellel
                       8 GB DDR3 RAM
                       AMD Radeon HD 7790-nek megfelelő videókártya
                       500 GB HDD

Ez a konfiguráció megjelenéskor: 500$ (112.500 Ft) volt külföldön
                             158.000 Ft nálunk.

A Steam Machine kezdő ár nagyjából 500$, ami megegyezik az Xbox One-nal, de a komolyabb gépek bár drágábbak, esetenként sokkal jobb adottságokkal rendelkeznek, mint a fent említett konzol. Lehet sok esetben úgy véljük, hogy a borsos ár nem jogos, de azt kell mondjam, hogy egészen helyénvalóan vannak az árak belőve.

Igaz vannak számomra is túlzásnak tűnő árak pl.: Piston (1000$). Szerintem ennél a gépnél a miniatürizálást kell ennyire megfizetni, és nem a teljesítményt, ugyanis mind az Xbox One, mind a PS4 toronymagasan veri ezt a kis kütyüt.

Ennek ellenére mégis helyénvalók az árak!

Ezt arra alapozom, hogy végeztem egy kis kutatást az árak terén, a rendelkezésemre álló adatok alapján mind külföldi, mind hazai viszonylatában. Ezt azért tettem, hogy megnézzem megéri-e saját magunknak összerakni egy ilyen kaliberű gépet vagy inkább vegyük meg a kívánt konfigurációt.

Az összehasonlítás alapját az Alternate nevű Steam Machine rendelkezésre álló adatai képzik.




Az áraknál a keresési találatok között igyekeztem átlagos értéket venni és az alapján számolni. Természetesen nem csak ezek a gép alkotóelemei, mert pl.: alaplap, hűtő, táp, stb. nincs megemlítve, ezért ezekkel nem tudtam kalkulálni, így ez az ár csak iránymutató és nem értékadó.

Az összehasonlításból jól látható, hogy nem éri meg saját magunknak összerakni egy Steam Machine-t, még akkor sem, ha külföldről rendeljük az alkatrészeket, mert minden bizonnyal legjobb esetben is ugyan annyiért tudnánk egy ilyen kaliberű eszközt megalkotni.
Magyar viszonylatban és árral pedig semmi esélyünk sincs még csak hasonló gépnek a megalkotására sem, mert az alkatrészek olyan sokba kerülnek.

Tehát nem nevezném őket túl felhasználóbarát eszközöknek, főleg ami a miniatürizált gépeket illeti, mert ott az ár a kicsinyítésre ment el, ami bár látványos és lenyűgöző, de egy játékosnak nem erre van szüksége, hanem az ütős tartalomra. És bár az Xbox One és PS4 vetélytársa akar lenni nem tudom, hogy összejön-e neki. Én mindenesetre szurkolok, hogy sikerüljön betenniük a lábukat a piacra, mert ráfér már egy vérfrissítés ezen szektorra.

Megjelenés

Minden darab egyedi, még akkor is, ha egyes gyártóknak hasonló kinézetű termékei vannak is, ilyenek tuti, hogy nincsenek a kínálatban. Ezért egyik sem összetéveszthető bármely más géppel, ezt segíti még a Steam logó is, amit a legtöbb gépen és tartozékon feltüntetnek, amin nem, annak csak a Steam Machine-re jellemző külseje lesz pl.: a Zotac gépe csak narancssárga világító körrel lesz kapható. ( Teszem hozzá elsőre én WI-FI router-nek néztem. ).


Ez lenne a gépeken szereplő logó persze a felirat nélkül.


Irányítás

A Valve sem időt, sem pénzt nem spórolt arra, hogy a Steam Machine-k legfontosabb elemét kifejlessze és ez nem más, mint a kontroller. Több tervezett példányuk is volt, de csak egy akadt, amit úgy véltek, hogy minden igényt képes lesz kielégíteni.

Sok változáson ment keresztül a kar, ugyanis első ránézésre eléggé futurisztikus a kialakítása. A kép alapján még mindig nem tudom elképzelni, hogy ez az eszköz kényelmes lesz, de bízzunk a tervezőkben és a tesztelőkben. Ugyanis háromszáz szerencsés tesztelheti a Valve saját gyártású Steam Machine-jét - ami kereskedelmi forgalomba nem kerül majd be, legalábbis eddig nem tervezték -  ezzel együtt a kart is, amiről hiányoznak a megszokott analóg karok/ vezérlők, helyettük ugyanis két darab trackpad kapott helyet, amik ugyanúgy használhatók, mint az analóg egységek, csak sokkal pontosabban lehet velük irányítani. A Valve ígérete szerint közel a mai egerek pontosságával lehet irányítani a gépeket.

Örvendetes is ezt hallani, mert egy stratégiai játékot macerás lett volna pontosan irányítani analóg karokkal, bár ha finomítanak az analóg érzékelésen, akkor nem lett volna lehetetlen ez se. Szerintem épp ezért ide is beakartak csempészni egy kis újítást, ami ismét egyedivé és összetéveszthetetlenné teszi a Steam Machine gépeket.
Körülbelül úgy, mint az első iPhone-okat a fehér headset.

Pár tudnivaló ezekről a karokról.

Első béta verziós prototípusok a már említett háromszáz szerencséshez kerültek ki, akik véleményezik és segítik a kezdeti fejlesztést. Ezek a darabok még középen négy gombbal vannak megáldva, az utána következő típus már érintőkijelzős kivitelben lett elképzelve. De utolsó információim szerint a középső érintő kijelzőt is lecserélték gombokra.


Ő lenne az első generációs kontroller.

Ez lenne az érintőképernyős változat, amit másodjára készítettek el.

Ez a jelenlegi változata a Steam Controller-nek, amit a Steam Dev Days-en mutattak be.

A változtatások szemmel láthatóak és azért kellettek, hogy több funkciót tudjanak egyetlen kontrollerbe belesűríteni, bár az érintőfelület inkább kompatibilitás miatt lett kiiktatva a rendszerből. Ugyanis nagyon sok játék nem tudta jól, vagy sehogy sem lekezelni az érintő felületet ezért döntöttek úgy, hogy gombokat raknak be helyettük.


Mint látható ezek a gombok közvetlenül a trackpadek mellett helyezkednek el a gyors elérés végett.

Egyéb megjegyzendő, hogy a kontrollerek gombjai testre szabhatóak akár játék közben is. Erre a legjobb bizonyíték ez a videó.




Habár itt bizonyítást nyert az, hogy a kontroller szabadon konfigurálható mégis egy kicsit zavaró, hogy ilyen macerás a használata egy kezdő Steam Controller használónak.

Ennek a videónak az ellentettje jön most, ahol épp azt látjuk, hogy mennyire jó is ez a kar. Mennyire egyszerű és az analóg karokkal ellentétben mennyire gyorsan és jól reagálnak a trackpadek.



Mint a videó is mutatja egy gyakorlott játékos nagyon is hatékonyan tudja kezelni az eszközt.

Ezen felül megjegyezném, hogy maguk a Steam Machine-k nem csak kontrollerrel lesznek irányíthatóak, hanem a megszokott egér-billentyűzet kombóval is ugyanolyan jól kezelhetők, mint asztali PC társaik.

A karok felépítéséhez tartozik még, hogy a rezgést is megváltoztatták.
Ez azt jelenti, hogy az eddigi egy kiegyensúlyozatlan tömeg pörgetése egy tengely körül megszűnik, vagyis a régi rezgő karok világa itt megszűnik, helyette jön a Valve-féle kettős lineáris rezonátor, ami a trackpadekhez lesz kötve így bizsergetve a játékos ujjait és kezét. Persze nem csak vad rezgetésre lesz képes, hanem a finom rezgéseket is képes lesz átadni a játékosnak.

Végezetül egy kis érdekesség a kontrollerekről. Lent lesz látható egy "műhely" kép a tervezett karokról, köztük van a nyertes is. Mint látható a tervezők eléggé fantáziadús emberek és igen érdekes kreálmányokat sikerült kiötleniük. A látottak alapján jól döntöttek, mikor a jelenlegi eszköz mellett tették le a voksukat.








Utolsó hír a karokkal kapcsolatban, amit a Valve mondott.


"A Steam Játékvezérlőt alapjaitól kezdve buherálhatónak terveztük. Úgy véljük, éppúgy, ahogy a Steam Közösség és a Műhely hozzájárulói jelenleg hatalmas mennyiségű hozzáadott értéket teremtenek a Steames szoftvertermékek kiegészítésével, a Steam Játékvezérlő tervezéséhez is jelentős módon fognak hozzájárulni. Tervezzük olyan eszközök elérhetővé tételét, melyek lehetővé teszik a felhasználóknak a részvételt az élmény minden vonatkozásában, a formatervezéstől az elektronika megtervezéséig. Alig várjuk, hogy lássuk, mivel álltok elő."

Pro és Kontra

Kezdem először a negatívumokkal.

Mint látható volt a Steam Machine legalább két szempontból sebezhető.

Először is az oly sokat emlegetett ár nagy akadály a Steam Machine előtt. Sokakat ezek rémítik meg. Nem hinném, hogy csak a miniatürizálás miatt képes lennék kiadni 230.000 Ft-ot oké, elhiszem hogy sokba kerül ez a sok kis alkatrész, de akkor, ha fejleszteni akarom az is húzós lesz. Sokan ezen oknál fogva sem vesznek laptopot, mert a fejlesztés szinte lehetetlen, mert komoly Gamer PC-t nem lehet belőle kihozni, csak horribilis árakon. A laptop fejlesztésnél is csak a miniatürizálás árát fizeti meg a felhasználó, mert mi másért kerül 5.000 Ft-tal többe egy átkozott RAM, ha teljesen ugyanazok a paraméterei, mint asztali rokonáé.
Szóval én és gondolom sokan mások is azon a véleményen vagyunk, hogy ezt az árat egy jó gépbe kellett volna beleölni nem pedig egy "gyufásdobozba beletömni". Ez ugyan nagy teljesítmény, de egy technikai kiállítás résztvevőjén kívül nem tudom, hogy bárkit is érdekel-e az ilyesfajta teljesítmény. Főleg ilyen komoly összeg mellett.

Másodszor a kontroller is nagy kérdés. Sokan furcsállkodnak a kinézet miatt is, meg azért is, hogy az analóg karok helyett érintőfelület lett beépítve. Elsőre nagyon futurisztikus a dolog, és igen szkeptikusan fogadtam ezt a hírt én is, mert sem az Xbox One, sem a PS4 nem használ ilyen technológiát a játékvezérlőjén, bár ott nem is követelmény ez a fajta finom mozgás lehetősége.
Itt pedig a széles spektrumú felhasználhatóság végett valahogy még követelmény is. Igaz sokat változtattak rajta, de csak a játszhatóság érdekében, ami dicséretes a fejlesztők szemszögéből. Viszont sajnálatos, bár érthető, hogy ez a kütyü információim szerint csak Steam OS alatt tud működni.


Most lássuk a pozitívumokat.

A Steam OS-t igyekeznek minél több tartalommal és lehetőséggel megtölteni. Mostanság jelentették be, hogy lassan lehet majd rajta zenét hallgatni és TV-t nézni is. Ráadásul a Steam Machine-k nem csak a saját operációs rendszerükkel futtathatóak, hanem bármely más rendszerrel is. Bár rendszercsere esetén kíváncsi lennék mit kezd a játékos a kontrollerrel.
Az operációs rendszerek szabadon telepíthetők, mellettük a Steam OS szabadon alakítható is.

A Steam Machine-k megjelenésükben egyediek, bizonyos darabok egyenesen lenyűgözőre sikeredtek, de vannak fekete Pistonok.
Tehát a gépek küllemre kellemesek, megjelenésre tényleg egyediek, méretük és felhasználhatóságuk teljesen különböző. Van a 10x15x10-es mérettől egészen az asztali gép kinézetűig minden.
Tartalmilag a kis áramfelvételű "gyufásdoboztól" egészen a vízhűtéses "önműködő atomrakétáig" minden megtalálható a palettán. És ha ez nem lenne elég, akkor kedvünk szerint bővíthetjük ezeket a szépségeket.

A Kontrollerek bár kinézetileg furák használhatóság szempontjából igencsak testre szabhatóak. Nem úgy van, mint a vetélytársaknál, hogy kiutalják a gombok funkcióit azt menj a lecsóba, ha nem tetszik valami, hanem a legjobban kézreálló módon tudjuk konfigurálni őket.
Aztán ott a trackpad, ami egy forradalmi ötlet és kivitelezés. Ugyanis eddig, hogy hogy nem jutott eszébe egyik kontroller vagy konzol gyártó cégnek sem előrukkolni ezzel az ötlettel? Sok idegesítő pillanattól szabadított volna meg Gears of War-ozás vagy Army of two-zás közben, mert nem oda célzott a szerencsétlen, ahová én szerettem volna. Helyette oda lőtt, ahova az automata célratartás a célkeresztet vitte. Mellesleg most már lehetséges stratégiai játékokat is játszani "konzolon", ami eddig teljesen elképzelhetetlennek tűnt számomra. 
Ráadásul a készítők vannak olyan kedvesek, hogy a következő generációs Steam Kontrollerek tervezésébe, fejlesztésébe minket, játékosokat, is belevonnak.

A Valve-ról összességében azt kell mondanom, hogy ez az elsősorban játékfejlesztő cég - akinek például a Half-Life sorozatokat köszönhetjük - nagy fába vágta a fejszét, mikor úgy gondolta, hogy megtöri a konzolpiac jegét. Első látszatra nehézkes lesz felvenni a versenyt a konkurenciával az árak miatt, de remélem nem lesz halálra ítélve a próbálkozás, mert ha egy kicsivel is hamarabb (kb. egy évvel) jöttek volna ki, akkor a sok új konzolra éhező játékos mind lecsapott volna rájuk, mint gyöngytyúk a langyos takonyra. Most pedig, hogy lecsengtek a nagy ajándékozós ünnepek nagyon meglepne a magas eladási ár, hiszen mindenki bevásárolt már konzolból, aki akart.
A gyártók szép munkát végeztek és a Valve felhasználóbarát üzletpolitikája nagyon tetszetős számomra. Üzletpolitika alatt azt értem, hogy nincsenek a Steam Machine-k lekorlátozva csak Steam OS-re, hanem bármit használhatsz rajtuk.
Nem csak a sajátkészítésű játékvezérlőt használhatod, hanem a jól megszokott billentyűzetet és egeret is elfogadják az eszközök.
A gépek bővítésének csak a pénztárca szab határt semmi más.
Végül pedig a kontrollerek tervezésébe bevonják a játékosokat is, nem csak a saját fejlesztő gárdájukat, és nem lennék meglepve, hogy ha a gépek terén is érvényesülne ez a hozzáállás.
Tetszik, hogy a játékos nem csak felhasználó lehet, hanem tervező és fejlesztő is egyben, vagyis nem csak pénzforrást látnak bennünk vásárlókban, hanem lehetőséget és értéket. Ezzel azt sugallják, hogy megbecsülnek, mint vevőt és mint játékost egyaránt.


Végkövetkeztetésem pedig nem más, mint hogy reménykedem, hogy ez a nagyszerű kezdeményezés rügyet bont és szárba szökken.
Igaz helyenként az árakkal nem vagyok kibékülne, mint az érezhető is volt, de azért összességében véve megállja a helyét a dolog.
Szoftverileg jól átgondolt koncepciót követnek, és a sokoldalúság meglepett.
Az irányítás elsőre biztos, hogy érthetetlen, de mikor letisztul a vezérlés, vagy megunjuk a szenvedést és átváltunk egérre meg billentyűzetre, utána biztos, hogy jobban fogjuk élvezni a játékokat.
Tartalmilag és formailag az eddig említett pár elemen kívül szerintem korrekt és meghökkentő, persze csak is jó értelemben.

Mindent egybevéve azt kell mondjam, hogy a Steam Machine egy nagyon jó kis gépcsalád lesz, tele jó ötletekkel, ötletes megvalósításokkal és persze borsos árakkal.
Szerintem nagyon meg fogja érni az árát és nem lennék meglepve, ha pár éven belül a konkurensei fölé kerekedne.
Kellett ez a frissítés és várom ennek a kezdeményezésnek a folytatását.

Egy kis extra

A napokban kapott szárnyra a hír, hogy az Amazon is belekezdett egy konzol gyártásába. Eddig azt lehet tudni róla, hogy az ára 300$ (67.500 Ft körül) lesz és android alapú operációs rendszerrel fog működni. 
Úgy tűnik, hogy az Amazon is úgy gondolta, hogy a konzolok terén is van keresnivalója, de a konkurensek számára egyenlőre csak olyan, mint egy jelentéktelen pattanás a seggükön.

A Microsoft nemrégiben bejelentette, hogy az Xbox One-t kiadják egy kicsit erősebb kivitelben, mert az eredeti valahogy gyengébb lett, mint kellett volna. az se lehetetlen persze, hogy így próbálnak felkészülni a leendő Steam támadásra.
Ezzel kapcsolatba csak egy kérdésem lenne, mégpedig az, hogy mi lesz azokkal, akik már megvették 3 hónappal ezelőtt az első generációs Xbox Onet? 
Ha valaki tud erről valamit szívesen veszem a kommentet.

Végül pedig a PS3 is megújul, mert a tervezők úgy gondolták, hogy ez a konzol is lassabbra sikerült, mint szerették volna, meg a Play Station Now-ot sem úgy támogatta, mint ahogy azt elgondolták.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók