Plants vs Zombies 2

Ezt a játékot úgy, mint az előző részét is a Popcap fejlesztői készítették, de mikor betölt a Plants vs Zombies2, akkor csak az EA embléma tűnik fel ugyanis a Popcap az Electronic Arts egyik leányvállalata. 

A bemutatást az első furcsasággal kezdem, hogy elődjével ellentétben CSAK mobilra és tabletre jelent meg. Egyaránt megtalálható az Android és iTunes használók számára.
Hazánkban csak karácsony előtt lehetett letölteni és játszani vele méghozzá teljesen ingyen, amit én úgy vártam, mint iraki kisgyerek a segélycsomagot.
Az akkori verzió eleinte jónak tűnt,de végül nagyon nem tetszett, mert a pénzre mentek. Ugyanis volt egy pár alap növény és azzal kellett megoldani mindent, mert extra palántát vagy pénzen, vagy irtó nehezen lehetett megszerezni. (Pontosan úgy, hogy zárolt részek voltak a térképen, amiket kulccsal lehetett kinyitni. Persze a kulcsokat a zombik ritkán adták és egy kapuhoz nem volt elég egy kulcs, hanem legalább három kellett.)



Ezt a fajta játékmenet kb. a két ünnep közötti időszakig ment, aztán egy frissítés következtében az egészet leváltották egy felhasználó- és nem utolsó sorban pénztárcabarátabb kinézetre. Ezt azért mondom, mert ebben már a játékos lineárisan halad a PvZ2 során és menet közben szerzi meg az új növényeket és egyéb extrákat pl.: plusz plants food slot.

Ezen felül persze megmaradt a fizetős rész is, de most már a szegényebb játékos is jobban tud boldogulni, mivel a fejlesztésekből mindenki egyet-egyet kap szépen lassan.


A második furcsaság, hogyha először megszereztél egy pályát, utána csillagokat lehetett szerezni úgy, hogy minden egyes darabért egy-egy pályát kellett kijátszani. Ez azt jelenti, hogy ha én egy pályát három csillagosra szerettem volna kijátszani, akkor NÉGYSZER kellett azt az átkozottat megcsinálni különböző nehezítésekkel pl.: ne veszíts fűnyírót, nem jöhetnek át a zombik a vonalon, nem rakhatsz le tizenkettőnél több növényt, stb.
A csillagnak az volt a szerepe, hogy csak bizonyos mennyiség összegyűjtése után tudtál továbbmenni a következő pályára, de minden szint átlépése után a portál nyitáshoz szükséges csillagok elvesztek. Így kényszerítve a játékost arra, hogy minél többet görcsöljön és idegeskedjen a nehézségen.

Na az újítás ezt is megváltoztatta, mert nincs csillagozás, helyette a játékosnak azonnal az idegőrlő feladatokat kell megcsinálnia, ami szerintem sokkal nagyobb szívás, ugyanis a nehézség időnként az INSANE és az IMPOSSIBLE között mozog.
Oké gondolom a készítők itt belevették az extra segítségeket is, amiből hármat is kapunk, de mivel azokat a pályákon szerzett pénzből vagy saját zsebből lehet finanszírozni ezért én nem szerettem volna sokat használni belőlük. Viszont egy szinten már nem tudtam megtenni, hogy ne használjam őket, mert akkor a zombik minden alkalommal felzabálták volna a salátás kertemet és elbukom a játékot.

Egy kis szemléltetés a power up-ok hoz

A harmadik rossz dolog volt az első verzióban, hogy a napocskák anno csak huszonöt pontot értek és így egy kétszáz pontos növényt nem nagyon tudtam megvenni, mert vége lett a játéknak mire kigyűlt a szükséges mennyiség.
Az újítás óta minden egyes nap ötven pontot ér és így ütőképes védelmet tudunk kialakítani viszonylag rövid idő alatt, ami valljuk be egy defender játékban nem hátrány.

Viszont erre egyből kontráztak is a Popcap-osok, mert az ellenfelek soraiban is jelentős változások lettek eszközölve. Már az első szinten annyi erős szörny van, hogy ha a frissítés előtt nem jutok el a harmadik pályáig én már rég feladtam volna az egészet.
Felsorolok párat a teljesség igénye nélkül. Ilyen például a fáklyás zombi, aki - amint hozzáér egy növényhez - egyből porrá ég és persze elpusztítani nehéz. A másik kedvencem a szarkofágos fáraó, aki komolyabb védelemmel rendelkezik, mint egy vödrös zombi és a szarkofág szétszedése után (ami igen komoly mutatvány) lehet csak megölni. A többiről meg nem beszélek. Mindenki próbálja ki! 

Viszont nem csak rossz dolgokat tudok mondani a PvZ2-ről, mert például sok jó újdonság is került a játékba. Ilyenek pl.: az új növények, nekem ezek közül a legjobban a bumerángos növény tetszik, amely három egymás mögötti objektumot tud támadni, vagy a sárkány növény. Ezen felül ott van a plants food, ami extra erővel ruházza fel azt a palántát, amelyiken használjuk.
Sokszor ez a plusz húzott ki a szarból, mikor nyakig voltam benne.

A videó beszédesebb helyettem

Extra pénzt kereshetünk, ha az időnként megjelenő "Tresure Yeti" levadászásával, csak az a szemét dög egyből visszavonul, ha forrósodik a lába alatt a talaj. Ennek következtében mikor megjelenik mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy elpusztuljon a jószág (ez egy paradoxon, mivel egy már halott lényt akarunk elpusztítani, na de mindegy ez nem az én dolgom).

Végül pedig a játéknak adtak történetet is, mégpedig, azt hogy Crazy Dave - mint tudnivaló - imádja a Taco-t, de sajna elfogy és szeretne egyet beszerezni, ezért épít egy időgépet, hogy visszamenjen pár napot/évet az időben és vegyen magának hozzávalókat a kajájához, mert a zombik megjelenése óta nem tud bevásárolni. Erre a kalandjára magával visz minket is. Barátunk annyira ért az időutazó lakókocsihoz, mint közútkezelő a hótakarításhoz és így csupán 4987 évet tévedett. Így kerülünk vissza az ősi Egyiptomba, ezt végigjátszva jutunk el a kalózokhoz és onnan pedig a western világba kerülünk. Viszont a dolog itt még nem ér véget, mert a világok megjelenítésénél látszik, hogy folytatni akarják a fejlesztést.

Nekem ez a játék messze a várt alatt teljesített, mert ha új növényekkel tarkítják a régi játékmenetet én már megelégedtem volna azzal is. Így viszont, hogy a nehézséget elmérték és a hangsúly a pénzre került, ezért teljesen élvezhetetlenné vált. Ugyanis úgy vélem, hogy az előző rész sikerére nem lehet a következőét alapozni. A játékosoknak vannak némi elvárásai és az nem az, hogy egy csomó pénzt kivegyenek a zsebéből. Ha ezt akarnám, akkor az Orcin mászkálnék (ha még nem bontották el) a zsebembe félig begyűrt pénzzel és várnám, hogy mikor lopja el valaki.
Mivel nem ezt szeretné a játékos nem tudom, hogy miért így csinálják. Pontosabban értem, hogy fenn kell tartaniuk a céget és a munkaerőnek fizetés kell, de akkor tegyenek bele egy hirdetéses bannert és az után kapják a pénzt. Érdekes ezt más játékok megjátszották (itt nem a Glue mobilra gondolok, mert a pénzlehúzásban ő az éllovas), hanem például a Cut The Rope-ra.
Ők hogy a fenébe engedhették meg, hogy legyen egy fizetős verzió és egy ingyenes is?
Oké tudom,hogy ez EGYELŐRE ingyenes, de meddig és milyen áron? Akkor inkább egy kicsit idegeskedek a reklámok miatt, minthogy játszhatatlan nehézségű legyen a program.

Mindent összevetve pro és kontra azt kell mondanom, hogy a PvZ2 alapötlete egyszerű és nagyszerű, de a fizetős rész teljesen elcseszte az egészet. Szerintem lehetett volna felhasználóbarátabb megoldást kiötleni annak érdekében, hogy játszhatóbb legyen.

Én a játékot egy 10-es skálán 4-re értékelem, de azt mondom, hogy mindenki próbálja ki, mert egy vélemény még nem vélemény és meg kell adni neki az esélyt.

Aki ki akarja próbálni annak itt vannak a linkek Android-ra is és iTunes-ra is



Végül pedig egy kis lövöldözős kitekintés, amiben a már megszokott ellenfelek harcolnak egymás ellen, ugyanis a Popcap csapata készített egy Plants vs Zombies: Garden Warfare című TPS játékot. Sajna erről többet nem tudok, mert a játék ezen fajta átdolgozása nem nagyon nyerte meg a tetszésemet, valahogy ragaszkodom a régi defender típusú játékhoz. Ugyanez a helyzet a GTA sorozattal is szerintem, mert például az első és második rész nagyon tetszett, de a harmadik résztől kezdve számomra már nem GTA volt, hanem egy TPS, ami a GTA nevet viselte és viseli is a mai napig.

No de ennyit a kitekintőről lássunk egy trailert a játékról és egy linket azoknak, akiket érdekel a dolog. Link ( ITT

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók